MATERIAŁ 13

Temat dnia: Malujemy muzykę.

1.„Kapela Jasia”- zabawa muzyczna.

https://www.youtube.com/watch?v=gMyx_Nglpjw&ab_channel=MariaZofiaTomaszewska

2. „Wiosenny krajobraz ”- zabawa muzyczno- plastyczna.

Przygotuj karton i farby, usiądź wygodnie i słuchając muzyki staraj się namalować wiosenny krajobraz.

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o&ab_channel=ewsko13

3.Ćwiczenia w porównywaniu długości, wskazywanie prostokątów o tej samej długości, kolorowanie.

https://eduzabawy.com/cwiczenia-online/porownania-dlugie-krotkie/

Dzieci starsze- Wykonaj zadania w Kartach Pracy „Liczę” na str. 62

4. Karaoke dla dzieci Dylu dylu na badylu z linią melodyczną

 https://www.youtube.com/watch?v=uXxgQO78a84&ab_channel=utworykaraoke

 6.Instrumenty muzyczne

https://www.kolorowankionline.net/instrumenty-muzyczne

 


MATERIAŁ 12

Temat dnia: Na koncercie.

 1. „Jestem muzykantem- konszabelantem”. Pobaw się i zaśpiewaj https://www.youtube.com/watch?v=PfYH147pXPA&ab_channel=NaszaBuliba

 2. „ Na koncercie”

 https://www.youtube.com/watch?v=jMTrWCC24mg&ab_channel=PozytywnieNakr%C4%99conaMama

 3. Wskazywanie na rysunkach takich samych elementów, ćwiczenia w czytaniu.

 Wykonaj zadania w Kartach Pracy nr 4 na str.7.

 4. Odszukiwanie liter „f”, „F”, łączenie takich samych sylab, czytanie tekstu.

 Dzieci starsze- Wykonaj zadania w Kartach Pracy „Czytam i piszę” na str.62

 Dzieci młodsze- Wykonaj zadania w dodatkowej książce na str. 61.

 5.”Grzechotki”- zabawa konstrukcyjna.

 https://www.youtube.com/watch?v=bpcYsyYDUZk

 Pobaw się w muzykowanie https://www.youtube.com/watch?v=PfYH147pXPA&ab_channel=NaszaBuliba



MATERIAŁ 11

Temat dnia: Na wystawie.

1.Ćwiczenia poranne z Pippi

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w&ab_channel=Kuchniajakzbajki

2.Ćwiczenia percepcji wzrokowej, odbicie lustrzane, ćwiczenia grafomotoryczne.

Wykonaj zadania w Kartach Pracy nr 4 na str.6.

3. Wiosenne kwiaty

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg&ab_channel=Dzieciakiwdomu

4.Rysowanie symetrycznego rysunku. Jeżeli możesz, wydrukuj i dokończ rysunki wiosennych kwiatów.

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/symetria/symetria-rysunki-kwiaty-01-kolor-prawy.pdf

Dzieci starsze- Wykonaj zadania w Kartach „Liczę” na str.61.

5.„Wiosna w sztuce”- zabawa plastyczno- konstrukcyjna.

Wykonaj hiacynta lub bazie

https://www.youtube.com/watch?v=eQEOd8bswNo&ab_channel=PrzedszkoleMisiaczekLublin

 


MATERIAŁ 10.

 

Temat dnia: Artyści to my.

1. W pracowni malarza

https://www.youtube.com/watch?v=WGEjVFAZmqA&ab_channel=KANA%C5%81DLADZIECI-KUKURYKU

2. „F” jak farby- wprowadzenie liter „f” i „F”. Obejrzyj film

 https://www.youtube.com/watch?v=-oFhAkZLGSU&ab_channel=Wyt%C5%82umaczy%C4%87Ci%3F

 3. „Fiołki”- zabawa plastyczna.

 Namaluj farbami bukiet wiosennych kwiatów.

  4. Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej, określanie miejsca głoski i litery wyrazach, ćwiczenia w czytaniu.

 Wykonaj zadania w Kartach Pracy nr 4 na str.4-5.

  5.Litera „f”.

 Znajdź w Wyprawce kartę z literą „f”- ozdób ją w dowolny sposób.

 


MATERIAŁ 9
 

Temat dnia: Szanujemy ludzi, rzeczy i przyrodę.

1. Zestaw ćwiczeń porannych.

 Wykonaj ćwiczenia ze Świeżakami https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I&list=RDVq4LxW6QX7I&start_radio=1&t=115&ab_channel=Biedronka

 2. Wysłuchaj piosenkę pt. „Dobre zachowanie” https://www.youtube.com/watch?v=8PGR50vcJgI&ab_channel=ZoZi.TV

 3. „Kornelia i Stefan” – opowiadanie. Poproś rodzica, aby przeczytał Ci opowiadanie J. M. Chmielewskiej. Posłuchaj go uważnie i odpowiedz na pytania.

 Kornelia z rodzicami przyjechała na weekend do Karpacza. Wczoraj chodzili po górach, a dziś́...

  – Mamo, gdzie dzisiaj pójdziemy? – spytała Kornelka, wyskakując z łózka.

– Do muzeum, a potem nad wodospad – odpowiedziała mama. – Ubieraj się szybko, jedz 

 śniadanie i wychodzimy.

Dziewczynka bardzo chciała zobaczyć́ wodospad, lecz do muzeum wcale jej nie ciągnęło 

 Była już̇ kiedyś́ w muzeum z wujkiem. Widziała tam zbroje rycerskie, miecze, armaty, mundury chyba sprzed stu lat, mapy i tablice z jakimiś napisami. Wujek wszystko czytał i strasznie długo oglądał każdy eksponat, a Kornelka nie mogła doczekać́ się̨, kiedy wreszcie stamtąd wyjdą. 

 – Musimy iść do tego muzeum? – spytała, sięgając po kanapkę.

– Nie musimy, ale chcemy. – Mama wrzuciła butelkę wody do plecaka.
– Kto chce, ten chce – mruknęła Kornelia. – Ty też wolałbyś od razu iść nad wodospad, 

 prawda? – zwróciła się do ulubionego misia.

Ale Stefan jak zwykle nic nie odpowiedział. Grzecznie siedział w kieszeni sukienki, skąd wy- 

 tawał mu tylko brązowy łepek.

– Jak w muzeum będzie nudno, to zaczniemy marudzić – szepnęła do niego dziewczynka, 

 kiedy wychodzili z pensjonatu. 

 *** 

 Rodzice Kornelii zatrzymali się przed niewysokim długim budynkiem.

 – Jesteśmy na miejscu. Córeczko, chcesz przeczytać, jakie to muzeum? – Tata wskazał napis nad wejściem. 

 Kornelka niechętnie pokręciła głową. Napis był długi, a ona dopiero uczyła się czytać.

 Nie obchodziło jej, co to za muzeum, więc po co miała się męczyć? 

 – Jestem pewien, że ci się tutaj spodoba. – Tata otworzył oszklone drzwi. 

 Kornelia odmruknęła coś niewyraźnie i nie rozglądając się, weszła do środka. Wyjęła Stefana z kieszeni, poprawiła mu kubraczek i kokardkę na szyi. 

 Tata kupił bilety, pani otworzyła im drzwi do sali i podała mamie informator. 

 – Mamo, tu są lalki w strojach ludowych! – zdziwiła się Kornelia, podchodząc do pierwszej gabloty. 

  – Pani w przedszkolu pokazywała nam takie na obrazkach. Ojej, zobacz, jaki malutki dzbanek i filiżanki! A jaką kolorową malowaną szafę mają te lalki! I tu też są lalki! – Dziewczynka biegała od jednej witryny do drugiej. – I tutaj! A tam figurki górali i owieczek – mówiła podekscytowana. 

 – O, ile samochodzików! Ja chciałabym ten niebieski z odkrytym dachem. Jakby się go dało powiększyć, to dopiero by było! – Kornelia zatrzymała się przed gablotą pełną zabytkowych modeli aut. Wszystkie były takie śliczne, błyszczące i zupełnie inne od samochodów, które widywała na ulicach. 

 – Gdy babcia Ania była mała, to jeździły takie auta? – zapytała.

– Nie. One są jeszcze starsze. Z czasów twojej praprababci – odpowiedział tata.
– To strasznie dawno. – Kornelia nie umiała sobie nawet wyobrazić, kiedy to mogło być.
– Mamo, patrz, lalki babcie. – Dziewczynka wskazała figurki w długich sukniach siedzące 

 przy stole. – A jakie mają miny. Jakby im się nic nie podobało.

– To posępne kobiety z Holandii. – Mama zajrzała do informatora.
– Hmm... a gdzie ja widziałem przed chwilą podobną minę? Zdaje się, że u jakiejś dziewczynki, która nie chciała iść do muzeum – zaśmiał się tata.

 – Nie wiedziałam, że to będzie takie muzeum. – Kornelia rozejrzała się wokoło. – Tu chyba są same zabawki – dodała ze zdziwieniem. 

 – Bo to jest muzeum zabawek – wyjaśnił tata.

– Takie specjalne muzeum dla dzieci?
– Nie tylko dla dzieci. – Mama spojrzała na starszą panią i pana, którzy właśnie weszli do sali. 

 – Dorośli mogą tu powspominać dzieciństwo, ale także dowiedzieć się wielu rzeczy.

– Na przykład czego?
– Jakimi zabawkami bawiły się i bawią dzieci w różnych stronach świata, z jakich materiałów robiono kiedyś zabawki. A jak się ogląda domki dla lalek, widać, jak ludzie mieszkali, jakie mieli meble i przedmioty w domach... 

 – Mamo, patrz, jaka malutka łazienka – przerwała Kornelia. – I wanna na złotych nóżkach!

 I taki stary piec do podgrzewania wody i złoty prysznic! Babcia Ania mówiła, że jak była mała, też miała taki piec w łazience. 

 – O właśnie, teraz już wiesz, jak wyglądały dawniej łazienki – powiedziała mama.

– I pokoje, i kuchnie. – Kornelka nie mogła się̨ napatrzeć́ na domki dla lalek. Rodzice obej- rzeli już wszystko, a ona ciągle odkrywała coś nowego; a to miniaturową maszynkę do mielenia w kuchni, a to fortepian w saloniku, a to wyjątkowo śliczną lalkę. 

 W witrynach przy wyjściu mieszkały misie. Małe, duże, białe, brązowe, beżowe, szare, żółte, misie chłopcy i misie dziewczynki, misie z bajek i z filmów, na ławeczce siedziała misia panna młoda z welonem na głowie i pan młody w ciemnej kamizelce, a za nimi w wiklinowym fotelu pani misiowa.  

 A co robił Stefan? Przykleił nos do szyby i wcale nie chciał się ruszyć. Może rozmawiał z mi- siami w jakimś niesłyszalnym języku? 

 – Stefanie, musimy już iść. Ale jeszcze kiedyś tu wrócimy. To muzeum jest całkiem fajne, nie? – Kornelia poprawiła misiowi grzywkę, która przykleiła mu się do czoła. – Ciekawe, co w muzeum zabawek zostanie z naszych czasów? Jak myślisz?

 Ale Stefan, jak to Stefan, nie odpowiedział. 

 

  • Dokąd rodzice zabrali Kornelkę?

  • Dlaczego na początku dziewczynka była niezadowolona?

  • Jak zachowywała się Kornelka w muzeum?

  • Czego dowiedziała się podczas zwiedzania?

  • Co musimy robić, by za wiele lat jakieś inne dzieci mogły zobaczyć, jak wyglądały     dzisiejsze zabawki?

  • Co lub kogo jeszcze trzeba szanować?

  • Co to jest szacunek? Jak można okazywać, że się kogoś lub coś szanuje?


4. Wypowiedzi na temat ilustracji, budowanie zdań poprawnych gramatycznie, czytanie globalne.

 Wykonaj zadania w Kartach Pracy nr 4 na str.2-3.

5. Zakręć magicznym kołem

 https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/

 

 


MATERIAŁ 8

Temat dnia: Wiosna w polu.

1. Rozwiąż zagadki o porach roku https://www.slideshare.net/EwaB/pory-roku-zagadki

2. Posłuchaj wiersza Jana Brzechwy pt. „Przyjście wiosny” https://www.youtube.com/watch?v=dEnCjkrCJ-Y&ab_channel=GosiaDrabiniok

3. Wiosenny krajobraz- co się dzieje wiosną w polu?

Wykonaj zadania w Kartach pracy nr 3 na str. 45- 46.

 

4. Utrwalenie znaku odejmowania, odejmowanie w zakresie 6.

Wykonaj zadania online

https://www.matzoo.pl/zerowka/odejmowanie-w-zakresie-6-test_52_195

https://www.matzoo.pl/zerowka/odejmowanie-w-zakresie-od-1-do-6_52_2

5. „Krokus” – zabawa plastyczna. Wykonaj krokusa według własnego pomysłu lub skorzystaj z podpowiedzi.

https://www.youtube.com/watch?v=SnZkw5z6Xus&ab_channel=PracaPlastyczna

https://ekodziecko.com/krokus-z-rolki-po-papierze-obrazek

http://przedszkole-rakowiska.pl/2020/03/20/zajecia-z-cyklu-kolorowe-kredki-praca-plastyczna-krokus/

 
 
 MATERIAŁ 7
 

Temat dnia: Dzień w gospodarstwie.

1. Graficzne odtwarzanie kształtów, pisanie liter „j”, „J”.

 Dzieci starsze- wykonaj zadania w książce „Czytam i piszę” na str. 55.

 Dzieci młodsze- wykonaj zadania w dodatkowej książce na str. 55.

2. Obejrzyj film „U dziadka Lulka na wsi” https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q&ab_channel=Kana%C5%82dladzieci-Lulek.tv

 3. Wprowadzenie znaku odejmowania, uzupełnianie działań, pisanie cyfr. Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=_YQXrqtRwBo&ab_channel=KhanAcademyPoPolsku

  Wykonaj zadania w Kartach pracy nr 3 na str. 44

  4. Zaśpiewaj piosenkę „Stary Donald farmę miał”  https://www.youtube.com/watch?v=UzHccBTf9lY&ab_channel=PromyczekNS

5. Wykonaj pracę plastyczną- „Kura i kurczęta” według własnego pomysłu lub skorzystaj z podpowiedzi https://i.pinimg.com/1200x/9e/42/01/9e42012df793f6d5b2b66c770322a510.jpg



MATERIAŁ 6

Temat dnia: Jogurt- zdrowy produkt.

1. „Mleczne gwiazdy”- zabawa językowa. Rozwiąż zagadki, a dowiesz się skąd mamy mleko:

Jest bardzo łakoma,

nawet miotłę zje,

ma rogi i bródkę

i wciąż mówi: meee…

 

Z jej runa postają

sweterki wełniane

 a swojego męża

 nazywa baranem.

  

Kiedy się w oborze

 do syta nie naje

 wtedy głośno ryczy

 i mleka nie daje.

 

2. „Produkty mleczne”- obejrzyj film o przygodach Stasia i Oli https://www.youtube.com/watch?v=Veacl9J-yrQ&ab_channel=NarodoweCentrumEdukacji%C5%BBywieniowej

3. Wprowadzenie litery „j” i „J”.

 https://www.youtube.com/watch?v=EFtNTCZg-WQ&ab_channel=Wyt%C5%82umaczy%C4%87Ci%3F

4. Wskazywanie głoski „j” w wyrazach, układanie wyrazów z sylab, ćwiczenia w czytaniu.

 Wykonaj zadania w Kartach pracy nr 3 na str. 42- 43.

5. Litera „j”- praca plastyczna

 Znajdź w Wyprawce kartę z literą „j”- ozdób ją w dowolny sposób.



MATERIAŁ 5

Temat dnia: Ważna praca rolnika.

1. „Praca rolnika”- obejrzyj prezentację, a dowiesz się na czym polega praca rolnika. Jeżeli możesz porozmawiaj o pracy rolnika z tatą lub dziadkiem.

https://www.youtube.com/watch?v=Yiy3-dvsLFM&ab_channel=Rychu

2. Zaśpiewaj piosenkę „Stary Donald farmę miał”

https://www.youtube.com/watch?v=UzHccBTf9lY&ab_channel=PromyczekNS

3. „Dawniej i dziś”- obejrzyj film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=vO5NvfQ92bc&ab_channel=AbcZabawa 

4. Wskazywanie elementów niepasujących do obrazka, rysowanie szlaczka.

Wykonaj zadania w Kartach pracy nr 3 na str. 41.

5. Nasz ogródek- poproś mamę lub babcię i załóż swój ogródek w doniczce. Możesz posiać rzeżuchę, pomidory, paprykę, zasadzić cebulę lub korzeń pietruszki.

 
 
MATERIAŁ 4

 Temat dnia: Śmigus- dyngus.

1. „Klepany”- utrwalenie tańca ludowego. https://www.youtube.com/watch?v=npSuP85PlIA&ab_channel=Ma%C5%82yKolberg

  2. „Śmigus- dyngus”- obejrzyj film, a dowiesz się o tradycji związanej ze świętami Wielkanocnymi- https://www.youtube.com/watch?v=MXr5pWMtKqc&ab_channel=BajkowyZak%C4%85tek

  3. Kolorowanie według kodu, dekodowanie informacji

 

Dzieci starsze- Wykonaj zadania w książce „Liczę” na str.60.

 4. Wysłuchaj piosenkę „Śmigus- dyngus” https://www.youtube.com/watch?v=kRWYnZ8dGzA&ab_channel=%C5%9Apiewaj%C4%85ceBrzd%C4%85ce-Topic

 5. „Świąteczne życzenia”- wykonaj kartkę wielkanocną według własnego pomysłu i z dostępnych materiałów. Możesz skorzystać z podpowiedzi- https://pracaplastyczna.pl/index.php/wielkanoc/1214-kartka-wielkanocna

 https://www.mamawdomu.pl/2016/03/pomysly-na-kartki-wielkanocne.html
 
  MATERIAŁ 3

 Temat dnia - Wielkanocne przysmaki.

 1. „Na ludową nutę- klepany”- zabawy muzyczno- ruchowe. Obejrzyj film, poproś do tańca kogoś z domowników https://www.youtube.com/watch?v=npSuP85PlIA&ab_channel=Ma%C5%82yKolberg

  2. Ćwiczenia w czytaniu, następstwo czasu, dobieranie podpisów do obrazków, pisanie cyfr, rysowanie baranka.

 Wykonaj zadania w Kartach Pracy nr 3 na stronie 56.

 

Dzieci starsze- Wykonaj zadania w książce „Czytam i piszę” na str.60.

 3. „ Muffinki- zajączki”- działanie dzieci. Pod nadzorem mamy wykonaj ciasteczka według poniższego przepisu.

 https://www.youtube.com/watch?v=zUXVYwj_9iQ&ab_channel=IzabelaKostka

 4. „Smaczne święta’- kolorowanka, możesz wydrukować lub pokolorować online https://miastodzieci.pl/kolorowanki/smaczne-swieta/#

 5. Wysłuchaj piosenkę pt. „Pisanki, pisanki” https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY&ab_channel=MaluchTV

 Jeżeli potrafisz zaśpiewaj refren piosenki.

 

MATERIAŁ 2

 Temat dnia: Wielkanocny koszyk.

1. „Wielkanocny koszyczek”- poznanie symboliki elementów w koszyku wielkanocnym.

 Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=2QFsBBH6qDo&ab_channel=Chrabmag

 

2. „Koszyczek- króliczek”- zabawa plastyczno- konstrukcyjna. Wykonaj króliczka z rolki po papierze toaletowym według instrukcji-

 https://www.youtube.com/watch?v=x9WDjHAtaXw&ab_channel=fundacjaarka

 

3. Rysowanie po śladzie, kolorowanie, czytanie, przeliczanie, kreślenie cyfr.

 Wykonaj zadania w Kartach Pracy nr 3 na stronie 55.

 

 4. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu, ćwiczenia w logicznym myśleniu, pisanie cyfr w liniaturze.

 Dzieci starsze- Wykonaj zadania w książce „Liczę” na str. 59.

 Dzieci młodsze- Wykonaj zadania w dodatkowej książce na str. 60.

 

 5. „Zagadki w koszyczku”- wysłuchaj wielkanocne zagadki, spróbuj je rozwiązać, w razie problemów poproś o pomoc kogoś dorosłego.

 https://www.superkid.pl/zagadki-wielkanoc



MATERIAŁ 1

Robimy pisanki.

1. Wysłuchaj piosenkę pt. „Pisanki, pisanki” https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY&ab_channel=MaluchTV

Jeżeli potrafisz zaśpiewaj refren piosenki.

 

2. Ćwiczenia w czytaniu i liczeniu, kolorowanie według instrukcji, logiczne myślenie.

Wykonaj zadania w Kartach Pracy nr 3 na stronie 54.

 

3. Poproś kogoś dorosłego o ugotowanie jajka na twardo lub zrobienie wydmuszki. Możesz też użyć jajka ze styropianu.

Wykonaj ozdoby według własnego pomysłu lub skorzystaj z podpowiedzi- https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE&ab_channel=Edupomys%C5%82yR%26B

 

4. Rysowanie po śladzie, kreślenie ornamentów, pisanie po śladzie.

Dzieci starsze -Wykonaj zadania w książce „Czytam i piszę” na str. 59.

Dzieci młodsze- Wykonaj zadania w dodatkowej książce na str. 59.

 

5. „Wzory na pisankach”. Pobaw się w kolorowanie online

https://www.kolorowankionline.net/pisanki-wielkanocne