MATERIAŁ 13
Temat dnia: Malujemy muzykę.
1.„Kapela Jasia”- zabawa muzyczna.
https://www.youtube.com/watch?v=gMyx_Nglpjw&ab_channel=MariaZofiaTomaszewska
2. „Wiosenny krajobraz ”- zabawa muzyczno- plastyczna.
Przygotuj karton i farby, usiądź wygodnie i słuchając muzyki staraj się namalować wiosenny krajobraz.
https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o&ab_channel=ewsko13
3.Ćwiczenia w porównywaniu długości, wskazywanie prostokątów o tej samej długości, kolorowanie.
https://eduzabawy.com/cwiczenia-online/porownania-dlugie-krotkie/
Dzieci starsze- Wykonaj zadania w Kartach Pracy „Liczę” na str. 62
4. Karaoke dla dzieci Dylu dylu na badylu z linią melodyczną
https://www.youtube.com/watch?v=uXxgQO78a84&ab_channel=utworykaraoke
6.Instrumenty muzyczne
https://www.kolorowankionline.net/instrumenty-muzyczne
MATERIAŁ 12
Temat dnia: Na koncercie.
1. „Jestem muzykantem- konszabelantem”. Pobaw się i zaśpiewaj https://www.youtube.com/watch?v=PfYH147pXPA&ab_channel=NaszaBuliba
2. „ Na koncercie”
https://www.youtube.com/watch?v=jMTrWCC24mg&ab_channel=PozytywnieNakr%C4%99conaMama
3. Wskazywanie na rysunkach takich samych elementów, ćwiczenia w czytaniu.
Wykonaj zadania w Kartach Pracy nr 4 na str.7.
4. Odszukiwanie liter „f”, „F”, łączenie takich samych sylab, czytanie tekstu.
Dzieci starsze- Wykonaj zadania w Kartach Pracy „Czytam i piszę” na str.62
Dzieci młodsze- Wykonaj zadania w dodatkowej książce na str. 61.
5.”Grzechotki”- zabawa konstrukcyjna.
https://www.youtube.com/watch?v=bpcYsyYDUZk
Pobaw się w muzykowanie https://www.youtube.com/watch?v=PfYH147pXPA&ab_channel=NaszaBuliba
MATERIAŁ 11
Temat dnia: Na wystawie.
1.Ćwiczenia poranne z Pippi
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w&ab_channel=Kuchniajakzbajki
2.Ćwiczenia percepcji wzrokowej, odbicie lustrzane, ćwiczenia grafomotoryczne.
Wykonaj zadania w Kartach Pracy nr 4 na str.6.
3. Wiosenne kwiaty
https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg&ab_channel=Dzieciakiwdomu
4.Rysowanie symetrycznego rysunku. Jeżeli możesz, wydrukuj i dokończ rysunki wiosennych kwiatów.
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/symetria/symetria-rysunki-kwiaty-01-kolor-prawy.pdf
Dzieci starsze- Wykonaj zadania w Kartach „Liczę” na str.61.
5.„Wiosna w sztuce”- zabawa plastyczno- konstrukcyjna.
Wykonaj hiacynta lub bazie
https://www.youtube.com/watch?v=eQEOd8bswNo&ab_channel=PrzedszkoleMisiaczekLublin
MATERIAŁ 10.
Temat dnia: Artyści to my.
1. W pracowni malarza
https://www.youtube.com/watch?v=WGEjVFAZmqA&ab_channel=KANA%C5%81DLADZIECI-KUKURYKU
2. „F” jak farby- wprowadzenie liter „f” i „F”. Obejrzyj film
https://www.youtube.com/watch?v=-oFhAkZLGSU&ab_channel=Wyt%C5%82umaczy%C4%87Ci%3F
3. „Fiołki”- zabawa plastyczna.
Namaluj farbami bukiet wiosennych kwiatów.
4. Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej, określanie miejsca głoski i litery wyrazach, ćwiczenia w czytaniu.
Wykonaj zadania w Kartach Pracy nr 4 na str.4-5.
5.Litera „f”.
Znajdź w Wyprawce kartę z literą „f”- ozdób ją w dowolny sposób.
MATERIAŁ 9
Temat dnia: Szanujemy ludzi, rzeczy i przyrodę.
1. Zestaw ćwiczeń porannych.
Wykonaj ćwiczenia ze Świeżakami https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I&list=RDVq4LxW6QX7I&start_radio=1&t=115&ab_channel=Biedronka
2. Wysłuchaj piosenkę pt. „Dobre zachowanie” https://www.youtube.com/watch?v=8PGR50vcJgI&ab_channel=ZoZi.TV
3. „Kornelia i Stefan” – opowiadanie. Poproś rodzica, aby przeczytał Ci opowiadanie J. M. Chmielewskiej. Posłuchaj go uważnie i odpowiedz na pytania.
Kornelia z rodzicami przyjechała na weekend do Karpacza. Wczoraj chodzili po górach, a dziś́...
– Mamo, gdzie dzisiaj pójdziemy? – spytała Kornelka, wyskakując z łózka.
– Do muzeum, a potem nad wodospad – odpowiedziała mama. – Ubieraj się szybko, jedz
śniadanie i wychodzimy.
Dziewczynka bardzo chciała zobaczyć́ wodospad, lecz do muzeum wcale jej nie ciągnęło
Była już̇ kiedyś́ w muzeum z wujkiem. Widziała tam zbroje rycerskie, miecze, armaty, mundury chyba sprzed stu lat, mapy i tablice z jakimiś napisami. Wujek wszystko czytał i strasznie długo oglądał każdy eksponat, a Kornelka nie mogła doczekać́ się̨, kiedy wreszcie stamtąd wyjdą.
– Musimy iść do tego muzeum? – spytała, sięgając po kanapkę.
– Nie musimy, ale chcemy. – Mama wrzuciła butelkę wody do plecaka.
– Kto chce, ten chce – mruknęła Kornelia. – Ty też wolałbyś od razu iść nad wodospad,
prawda? – zwróciła się do ulubionego misia.
Ale Stefan jak zwykle nic nie odpowiedział. Grzecznie siedział w kieszeni sukienki, skąd wy-
tawał mu tylko brązowy łepek.
– Jak w muzeum będzie nudno, to zaczniemy marudzić – szepnęła do niego dziewczynka,
kiedy wychodzili z pensjonatu.
***
Rodzice Kornelii zatrzymali się przed niewysokim długim budynkiem.
– Jesteśmy na miejscu. Córeczko, chcesz przeczytać, jakie to muzeum? – Tata wskazał napis nad wejściem.
Kornelka niechętnie pokręciła głową. Napis był długi, a ona dopiero uczyła się czytać.
Nie obchodziło jej, co to za muzeum, więc po co miała się męczyć?
– Jestem pewien, że ci się tutaj spodoba. – Tata otworzył oszklone drzwi.
Kornelia odmruknęła coś niewyraźnie i nie rozglądając się, weszła do środka. Wyjęła Stefana z kieszeni, poprawiła mu kubraczek i kokardkę na szyi.
Tata kupił bilety, pani otworzyła im drzwi do sali i podała mamie informator.
– Mamo, tu są lalki w strojach ludowych! – zdziwiła się Kornelia, podchodząc do pierwszej gabloty.
– Pani w przedszkolu pokazywała nam takie na obrazkach. Ojej, zobacz, jaki malutki dzbanek i filiżanki! A jaką kolorową malowaną szafę mają te lalki! I tu też są lalki! – Dziewczynka biegała od jednej witryny do drugiej. – I tutaj! A tam figurki górali i owieczek – mówiła podekscytowana.
– O, ile samochodzików! Ja chciałabym ten niebieski z odkrytym dachem. Jakby się go dało powiększyć, to dopiero by było! – Kornelia zatrzymała się przed gablotą pełną zabytkowych modeli aut. Wszystkie były takie śliczne, błyszczące i zupełnie inne od samochodów, które widywała na ulicach.
– Gdy babcia Ania była mała, to jeździły takie auta? – zapytała.
– Nie. One są jeszcze starsze. Z czasów twojej praprababci – odpowiedział tata.
– To strasznie dawno. – Kornelia nie umiała sobie nawet wyobrazić, kiedy to mogło być.
– Mamo, patrz, lalki babcie. – Dziewczynka wskazała figurki w długich sukniach siedzące
przy stole. – A jakie mają miny. Jakby im się nic nie podobało.
– To posępne kobiety z Holandii. – Mama zajrzała do informatora.
– Hmm... a gdzie ja widziałem przed chwilą podobną minę? Zdaje się, że u jakiejś dziewczynki, która nie chciała iść do muzeum – zaśmiał się tata.
– Nie wiedziałam, że to będzie takie muzeum. – Kornelia rozejrzała się wokoło. – Tu chyba są same zabawki – dodała ze zdziwieniem.
– Bo to jest muzeum zabawek – wyjaśnił tata.
– Takie specjalne muzeum dla dzieci?
– Nie tylko dla dzieci. – Mama spojrzała na starszą panią i pana, którzy właśnie weszli do sali.
– Dorośli mogą tu powspominać dzieciństwo, ale także dowiedzieć się wielu rzeczy.
– Na przykład czego?
– Jakimi zabawkami bawiły się i bawią dzieci w różnych stronach świata, z jakich materiałów robiono kiedyś zabawki. A jak się ogląda domki dla lalek, widać, jak ludzie mieszkali, jakie mieli meble i przedmioty w domach...
– Mamo, patrz, jaka malutka łazienka – przerwała Kornelia. – I wanna na złotych nóżkach!
I taki stary piec do podgrzewania wody i złoty prysznic! Babcia Ania mówiła, że jak była mała, też miała taki piec w łazience.
– O właśnie, teraz już wiesz, jak wyglądały dawniej łazienki – powiedziała mama.
– I pokoje, i kuchnie. – Kornelka nie mogła się̨ napatrzeć́ na domki dla lalek. Rodzice obej- rzeli już wszystko, a ona ciągle odkrywała coś nowego; a to miniaturową maszynkę do mielenia w kuchni, a to fortepian w saloniku, a to wyjątkowo śliczną lalkę.
W witrynach przy wyjściu mieszkały misie. Małe, duże, białe, brązowe, beżowe, szare, żółte, misie chłopcy i misie dziewczynki, misie z bajek i z filmów, na ławeczce siedziała misia panna młoda z welonem na głowie i pan młody w ciemnej kamizelce, a za nimi w wiklinowym fotelu pani misiowa.
A co robił Stefan? Przykleił nos do szyby i wcale nie chciał się ruszyć. Może rozmawiał z mi- siami w jakimś niesłyszalnym języku?
– Stefanie, musimy już iść. Ale jeszcze kiedyś tu wrócimy. To muzeum jest całkiem fajne, nie? – Kornelia poprawiła misiowi grzywkę, która przykleiła mu się do czoła. – Ciekawe, co w muzeum zabawek zostanie z naszych czasów? Jak myślisz?
Ale Stefan, jak to Stefan, nie odpowiedział.
-
Dokąd rodzice zabrali Kornelkę?
-
Dlaczego na początku dziewczynka była niezadowolona?
-
Jak zachowywała się Kornelka w muzeum?
-
Czego dowiedziała się podczas zwiedzania?
-
Co musimy robić, by za wiele lat jakieś inne dzieci mogły zobaczyć, jak wyglądały dzisiejsze zabawki?
-
Co lub kogo jeszcze trzeba szanować?
-
Co to jest szacunek? Jak można okazywać, że się kogoś lub coś szanuje?
4. Wypowiedzi na temat ilustracji, budowanie zdań poprawnych gramatycznie, czytanie globalne.
Wykonaj zadania w Kartach Pracy nr 4 na str.2-3.
5. Zakręć magicznym kołem
https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/
MATERIAŁ 8
Temat dnia: Wiosna w polu.
1. Rozwiąż zagadki o porach roku https://www.slideshare.net/EwaB/pory-roku-zagadki
2. Posłuchaj wiersza Jana Brzechwy pt. „Przyjście wiosny” https://www.youtube.com/watch?v=dEnCjkrCJ-Y&ab_channel=GosiaDrabiniok
3. Wiosenny krajobraz- co się dzieje wiosną w polu?
Wykonaj zadania w Kartach pracy nr 3 na str. 45- 46.
4. Utrwalenie znaku odejmowania, odejmowanie w zakresie 6.
Wykonaj zadania online
https://www.matzoo.pl/zerowka/odejmowanie-w-zakresie-6-test_52_195
https://www.matzoo.pl/zerowka/odejmowanie-w-zakresie-od-1-do-6_52_2
5. „Krokus” – zabawa plastyczna. Wykonaj krokusa według własnego pomysłu lub skorzystaj z podpowiedzi.
https://www.youtube.com/watch?v=SnZkw5z6Xus&ab_channel=PracaPlastyczna
https://ekodziecko.com/krokus-z-rolki-po-papierze-obrazek
http://przedszkole-rakowiska.pl/2020/03/20/zajecia-z-cyklu-kolorowe-kredki-praca-plastyczna-krokus/
MATERIAŁ 7
Temat dnia: Dzień w gospodarstwie.
1. Graficzne odtwarzanie kształtów, pisanie liter „j”, „J”.
Dzieci starsze- wykonaj zadania w książce „Czytam i piszę” na str. 55.
Dzieci młodsze- wykonaj zadania w dodatkowej książce na str. 55.
2. Obejrzyj film „U dziadka Lulka na wsi” https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q&ab_channel=Kana%C5%82dladzieci-Lulek.tv
3. Wprowadzenie znaku odejmowania, uzupełnianie działań, pisanie cyfr. Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=_YQXrqtRwBo&ab_channel=KhanAcademyPoPolsku
Wykonaj zadania w Kartach pracy nr 3 na str. 44
4. Zaśpiewaj piosenkę „Stary Donald farmę miał” https://www.youtube.com/watch?v=UzHccBTf9lY&ab_channel=PromyczekNS
5. Wykonaj pracę plastyczną- „Kura i kurczęta” według własnego pomysłu lub skorzystaj z podpowiedzi https://i.pinimg.com/1200x/9e/42/01/9e42012df793f6d5b2b66c770322a510.jpg
MATERIAŁ 6
Temat dnia: Jogurt- zdrowy produkt.
1. „Mleczne gwiazdy”- zabawa językowa. Rozwiąż zagadki, a dowiesz się skąd mamy mleko:
Jest bardzo łakoma,
nawet miotłę zje,
ma rogi i bródkę
i wciąż mówi: meee…
Z jej runa postają
sweterki wełniane
a swojego męża
nazywa baranem.
Kiedy się w oborze
do syta nie naje
wtedy głośno ryczy
i mleka nie daje.
2. „Produkty mleczne”- obejrzyj film o przygodach Stasia i Oli https://www.youtube.com/watch?v=Veacl9J-yrQ&ab_channel=NarodoweCentrumEdukacji%C5%BBywieniowej
3. Wprowadzenie litery „j” i „J”.
https://www.youtube.com/watch?v=EFtNTCZg-WQ&ab_channel=Wyt%C5%82umaczy%C4%87Ci%3F
4. Wskazywanie głoski „j” w wyrazach, układanie wyrazów z sylab, ćwiczenia w czytaniu.
Wykonaj zadania w Kartach pracy nr 3 na str. 42- 43.
5. Litera „j”- praca plastyczna
Znajdź w Wyprawce kartę z literą „j”- ozdób ją w dowolny sposób.
MATERIAŁ 5
Temat dnia: Ważna praca rolnika.
1. „Praca rolnika”- obejrzyj prezentację, a dowiesz się na czym polega praca rolnika. Jeżeli możesz porozmawiaj o pracy rolnika z tatą lub dziadkiem.
https://www.youtube.com/watch?v=Yiy3-dvsLFM&ab_channel=Rychu
2. Zaśpiewaj piosenkę „Stary Donald farmę miał”
https://www.youtube.com/watch?v=UzHccBTf9lY&ab_channel=PromyczekNS
3. „Dawniej i dziś”- obejrzyj film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=vO5NvfQ92bc&ab_channel=AbcZabawa
4. Wskazywanie elementów niepasujących do obrazka, rysowanie szlaczka.
Wykonaj zadania w Kartach pracy nr 3 na str. 41.
5. Nasz ogródek- poproś mamę lub babcię i załóż swój ogródek w doniczce. Możesz posiać rzeżuchę, pomidory, paprykę, zasadzić cebulę lub korzeń pietruszki.
MATERIAŁ 4
Temat dnia: Śmigus- dyngus.
1. „Klepany”- utrwalenie tańca ludowego. https://www.youtube.com/watch?v=npSuP85PlIA&ab_channel=Ma%C5%82yKolberg
2. „Śmigus- dyngus”- obejrzyj film, a dowiesz się o tradycji związanej ze świętami Wielkanocnymi- https://www.youtube.com/watch?v=MXr5pWMtKqc&ab_channel=BajkowyZak%C4%85tek
3. Kolorowanie według kodu, dekodowanie informacji
Dzieci starsze- Wykonaj zadania w książce „Liczę” na str.60.
4. Wysłuchaj piosenkę „Śmigus- dyngus” https://www.youtube.com/watch?v=kRWYnZ8dGzA&ab_channel=%C5%9Apiewaj%C4%85ceBrzd%C4%85ce-Topic
5. „Świąteczne życzenia”- wykonaj kartkę wielkanocną według własnego pomysłu i z dostępnych materiałów. Możesz skorzystać z podpowiedzi- https://pracaplastyczna.pl/index.php/wielkanoc/1214-kartka-wielkanocna
https://www.mamawdomu.pl/2016/03/pomysly-na-kartki-wielkanocne.html
MATERIAŁ 3
Temat dnia - Wielkanocne przysmaki.
1. „Na ludową nutę- klepany”- zabawy muzyczno- ruchowe. Obejrzyj film, poproś do tańca kogoś z domowników https://www.youtube.com/watch?v=npSuP85PlIA&ab_channel=Ma%C5%82yKolberg
2. Ćwiczenia w czytaniu, następstwo czasu, dobieranie podpisów do obrazków, pisanie cyfr, rysowanie baranka.
Wykonaj zadania w Kartach Pracy nr 3 na stronie 56.
Dzieci starsze- Wykonaj zadania w książce „Czytam i piszę” na str.60.
3. „ Muffinki- zajączki”- działanie dzieci. Pod nadzorem mamy wykonaj ciasteczka według poniższego przepisu.
https://www.youtube.com/watch?v=zUXVYwj_9iQ&ab_channel=IzabelaKostka
4. „Smaczne święta’- kolorowanka, możesz wydrukować lub pokolorować online https://miastodzieci.pl/kolorowanki/smaczne-swieta/#
5. Wysłuchaj piosenkę pt. „Pisanki, pisanki” https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY&ab_channel=MaluchTV
Jeżeli potrafisz zaśpiewaj refren piosenki.
MATERIAŁ 2
Temat dnia: Wielkanocny koszyk.
1. „Wielkanocny koszyczek”- poznanie symboliki elementów w koszyku wielkanocnym.
Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=2QFsBBH6qDo&ab_channel=Chrabmag
2. „Koszyczek- króliczek”- zabawa plastyczno- konstrukcyjna. Wykonaj króliczka z rolki po papierze toaletowym według instrukcji-
https://www.youtube.com/watch?v=x9WDjHAtaXw&ab_channel=fundacjaarka
3. Rysowanie po śladzie, kolorowanie, czytanie, przeliczanie, kreślenie cyfr.
Wykonaj zadania w Kartach Pracy nr 3 na stronie 55.
4. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu, ćwiczenia w logicznym myśleniu, pisanie cyfr w liniaturze.
Dzieci starsze- Wykonaj zadania w książce „Liczę” na str. 59.
Dzieci młodsze- Wykonaj zadania w dodatkowej książce na str. 60.
5. „Zagadki w koszyczku”- wysłuchaj wielkanocne zagadki, spróbuj je rozwiązać, w razie problemów poproś o pomoc kogoś dorosłego.
https://www.superkid.pl/zagadki-wielkanoc
MATERIAŁ 1
Robimy pisanki.
1. Wysłuchaj piosenkę pt. „Pisanki, pisanki” https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY&ab_channel=MaluchTV
Jeżeli potrafisz zaśpiewaj refren piosenki.
2. Ćwiczenia w czytaniu i liczeniu, kolorowanie według instrukcji, logiczne myślenie.
Wykonaj zadania w Kartach Pracy nr 3 na stronie 54.
3. Poproś kogoś dorosłego o ugotowanie jajka na twardo lub zrobienie wydmuszki. Możesz też użyć jajka ze styropianu.
Wykonaj ozdoby według własnego pomysłu lub skorzystaj z podpowiedzi- https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE&ab_channel=Edupomys%C5%82yR%26B
4. Rysowanie po śladzie, kreślenie ornamentów, pisanie po śladzie.
Dzieci starsze -Wykonaj zadania w książce „Czytam i piszę” na str. 59.
Dzieci młodsze- Wykonaj zadania w dodatkowej książce na str. 59.
5. „Wzory na pisankach”. Pobaw się w kolorowanie online
https://www.kolorowankionline.net/pisanki-wielkanocne