
Eksperymenty klasy „0”
Aktywność poznawcza jest naturalną cechą dzieci i wzrasta wraz z wiekiem. Doświadczenia i eksperymenty naukowe są świetnym sposobem na poznawanie przez dzieci otaczającego świata przyrody oraz nauczenie prowadzenia obserwacji, zadawania pytań i wyciągania trafnych wniosków. Przyczyniają się one do wszechstronnego rozwoju dziecka. Rozwijają umiejętność myślenia przyczynowo - skutkowego, porównywania, planowania własnych działań, poszukiwania oryginalnych pomysłów i rozwiązań, a tym samym poszerzają horyzonty myślowe.
W marcu klasa „0” uczestniczyła w zajęciach badawczych. Dzieci wykonywały doświadczenia związane z zamarzaniem wody, odkrywały właściwości lodu, magnesu oraz sprawdzały co pływa, a co tonie. Przedszkolaki chętnie brały udział w eksperymentach, uczyły się pracy zespołowej, szukały odpowiedzi, stawiały hipotezy a przy tym ŚWIETNIE SIĘ BAWIŁY.