Skarpetki nie do pary - zdjęcie zbiorowe uczniów

Skarpetki nie do pary!

Na lekcji języka polskiego uczniowie klasy IV mieli okazję połączyć literaturę z twórczością plastyczną – projektowali skarpetki nie do pary, inspirowane lekturami: „Akademia Pana Kleksa” Jana Brzechwy oraz „Mikołajek” René Goscinnego i Jeana-Jacques’a Sempé.

Zadanie miało na celu nie tylko rozwijanie kreatywności, ale także pogłębianie znajomości treści czytanych książek. Uczniowie ozdabiali swoje projekty symbolami i motywami, które najbardziej zapadły im w pamięć.

Na skarpetkach pojawiły się więc między innymi: akademia Pana Kleksa, pies Reks, kleksy z lekcji kleksografii, szpak Mateusz i poszukiwany przez niego guzik, a także znane wszystkim elementy z zabawnego świata Mikołajka – cygaro, kowboj czy bukiet dla mamy.

Efekty pracy uczniów zaskoczyły pomysłowością i różnorodnością. Każda skarpetka była wyjątkowa i odzwierciedlała indywidualne spojrzenie dziecka na świat literatury. To była nietypowa, pełna śmiechu i zaangażowania lekcja, która pokazała, że lektury szkolne mogą być inspiracją do działań twórczych – nie tylko w zeszycie, ale i… na skarpetce!